Kuehne + Nagel over MediaMyne narrowcasting
Met meer dan 70.000 medewerkers en ruim 1.300 locaties verspreid over meer dan 100 landen, behoort Kuehne + Nagel tot één van de grootste logistiek bedrijven ter wereld. Op dit moment is Kuehne + Nagel in Nederland actief op 26 locaties met ruim 2.700 medewerkers. Daarbij zijn ze in Nederland een gecertificeerde Top Employer. Een certificering die je uitsluitend verdient wanneer je het optimale nastreeft én realiseert in motivatie en waardering van én voor medewerkers.
Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat Kuehne + Nagel Nederland uitstekende arbeidsomstandigheden biedt. Ze koesteren talent en ontwikkelen zich op alle niveaus van de organisatie. Op Human Resource gebied komt het bedrijf als een leider naar voren die zijn personeelsbeleid voortdurend blijft ontwikkelen en optimaliseren (bron: Top Employer, 2017).
Narrowcasting bij Kuehne + Nagel
Optimale communicatie is een permanent aandachtspunt van het management. Communicatie draagt ultiem bij aan motivatie, gedrevenheid, kwaliteit, service en verantwoordelijkheidsgevoel. De werkomstandigheden voor de medewerkers van Kuehne + Nagel zijn zeer divers, op kantoor, in warenhuizen, in distributiecentra, op havens, vliegvelden en op de weg. Bereikbaarheid van medewerkers met de gewenste communicatie is dus niet altijd vanzelfsprekend en wisselend.
Kuehne + Nagel maakt optimaal gebruik van een professionele communicatiemix: intranet, social media, e-mail, vergaderingen, informeel overleg, etc. In 2016 is daar narrowcasting voor de interne communicatie aan toegevoegd. Narrowcasting was niet bedoeld om één of méérdere communicatiemiddelen te vervangen. De reden voor de inzet van een professioneel narrowcasting systeem was het verbeteren van de interne communicatie. Door met narrowcasting op een aantrekkelijke manier te informeren en daarmee te betrekken in de bedrijfscultuur, zijn ze in staat om communicatie aan medewerkers te vergroten.
Kuehne + Nagel kiest voor MediaMyne Narrowcasting
De keuze voor leverancier en technologie is bij Kuehne + Nagel niet over één nacht ijs gegaan. De communicatieafdeling heeft zich vooruitlopend op de beslissing óf narrowcasting- en hóe narrowcasting- ingezet moest worden, zeer breed georiënteerd.
Gebruiksvriendelijkheid, autorisatieniveaus en de benaderbaarheid van het CMS waren de belangrijkste criteria voor Kuehne + Nagel in de selectie van een narrowcasting systeem. Daarnaast was Kuehne + Nagel op zoek naar een technologiepartner in plaats van een leverancier van uitsluitend hardware en gelicentieerd standaard software. MediaMyne is een zeer gebruiksvriendelijk CMS waarin verschillende gebruikers met verschillende rechten kunnen worden toegevoegd. Hierdoor is het systeem erg toegankelijk. Het systeem is zo eenvoudig dat het weinig tijd kost om medewerkers vertrouwd te maken met het systeem. Daarnaast ontwikkelt MediaMyne doorlopend haar software waardoor Kuehne + Nagel in staat is om gebruik te maken van de meest recente ontwikkelingen.
MediaMyne Narrowcasting succesvol bij Kuehne + Nagel
Het succes van narrowcasting is mede bepaald door het aanbod van informatie aan medewerkers. Aan de informatievoorziening werken diverse centrale, decentrale en lokale bronnen, samen vanuit hun expertise en verantwoordelijkheid. Het CMS is benaderbaar voor participatie in het communicatieproces door de communicatie afdeling, HR, facility management, afdelingsmanagers, etc. De mogelijkheid om op een aantrekkelijke wijze ‘realtime’ en multimediale berichten te plaatsen, is uniek binnen deze technologie. Kuehne + Nagel heeft een narrowcasting content-team samengesteld met medewerkers uit alle lagen van de organisatie. Die samen het platform voorzien van relevante informatie. De inzet van narrowcasting is zo succesvol doordat medewerkers van verschillende disciplines het platform samen dragen. De informatiestroom komt hierdoor uit alle lagen en kan decentraal worden bijgehouden.
Resultaat inzet MediaMyne Narrowcasting
MediaMyne Narrowcasting is zeer positief gewaardeerd door de medewerkers van Kuehne + Nagel. De medewerkers blijven altijd geïnformeerd. Dit draagt bij aan de betrokkenheid en tevredenheid van de medewerkers. De gebruikers van het CMS zijn zeer tevreden over het gemak en de snelheid waarmee ze informatie toe kunnen voegen. En blijven belangrijke input geven voor nieuwe functionaliteiten aan MediaMyne.
Kuehne + Nagel zeer tevreden over MediaMyne
MediaMyne heeft haar beloften waargemaakt in het kader van alerte service en optimale aandacht, op alle vlakken. CMS trainingen, ICT begeleiding, aanpassingen van templates, het implementeren van nieuwe ontwikkelingen en stabiel gedrag van het platform. Al deze zaken hebben enorm bijgedragen aan het succes van narrowcasting en zijn de basis voor een blijvend partnerschap. Gebruikers vinden MediaMyne een prettig systeem om mee te werken en de medewerkers worden beter geïnformeerd dan ooit tevoren.
Wilt u weten wat narrowcasting van MediaMyne voor uw organisatie kan betekenen? Maak geheel vrijblijvend een afspraak.
Share: