De vakgroep interne communicatie van beroepsorganisatie Logeion organiseerde in samenwerking met Kuehne + Nagel een Enter-the-firm. Communicatieprofessionals kregen de unieke kans om een kijkje in de keuken te nemen van Kuehne + Nagel. Iedereen was namelijk nieuwsgierig hoe narrowcasting de communicatie afdeling helpt om de communicatiedoelstellingen te bereiken.
Goede interne communicatie noodzakelijk
Kuehne + Nagel is een internationale logistieke onderneming met meer dan 1000 vestigingen. Bij het bedrijf werken ruim 70.000 medewerkers in meer dan 100 landen. De logistieke wereld verandert snel. Daardoor is goede interne communicatie voor Kuehne + Nagel noodzakelijk om de medewerkers mee te nemen in deze veranderingen. Narrowcasting speelt daarbij een belangrijke rol vanwege de bedrijfscultuur, grote groepen medewerkers die niet dagelijks achter een pc werken en de grote spreiding van bedrijfslocaties.
Belang van narrowcasting
Nationaal communicatiemanager Caroline Tjan en projectleider interne communicatie Ilse Jochems gaven een presentatie. Daarbij vertelden ze enthousiast over de organisatie van de interne communicatie en de belangrijke rol die narrowcasting daarin speelt. Ze legden onder andere uit hoe ze de content verzorgen en organiseren. Ook gaven ze inzicht in het implementatietraject van een narrowcastingsysteem. De zeer ervaren Caroline Tjan onderstreepte het belang voor de onderneming.
De deelnemende communicatieprofessionals waren vooral nieuwsgierig naar de ervaringen met en het nut van narrowcasting. Ze waren benieuwd naar de impact van de implementatie van een narrowcastingsysteem. Daarnaast wilden ze graag weten hoe het binnen de totale interne communicatiemix past.
Succesvolle toepassing narrowcasting
Kuehne + Nagel gebruikt narrowcasting van MediaMyne. Het succesvol implementeren van de software van MediaMyne bij Kuehne + Nagel was een echte teamprestatie. De deskundigen van MediaMyne en het projectteam van Kuehne + Nagel (projectleider, communicatieverantwoordelijke en afdeling ict) wisten in twee maanden het gebruik van 65 schermen op 25 locaties te realiseren. Kuehne + Nagel werkt er nu ruim een jaar mee met veel plezier .
Kuehne + Nagel kiest voor MediaMyne
Caroline Tjan heeft ervaring met het implementeren van narrowcasting bij meerdere organisaties. Mede daarom zijn wij zeer trots op het feit dat Caroline met haar ervaring heeft gekozen voor narrowcasting van MediaMyne.